توسط | آوریل 14, 2021 | جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای من مناسب است ؟

در حال حاضر ؛ جراحی بینی که در اصطلاح پزشکی آن را راینوپلاستی می نامند ، یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی صورت در میان مردم اعم از زن و مرد می باشد و هر روزه به تعداد افرادی که خواستار انجام جراحی زیبایی بینی هستند ، افزوده می شود ؛ چرا که ، بینی مرکزی ترین عضو صورت بوده و به همین علت در مرکز توجه می باشد ؛ از این رو ، کوچکترین ایراد در آن می تواند زیبایی و جذابیت چهره را تحت تاثیر قرار دهد.

جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی چگونه انجام می شود ؟

برای انجام عمل زیبایی بینی ، نیاز به ایجاد برش می باشد ؛ برش های مورد نیاز ، با توجه به روش مورد استفاده در حین انجام عمل بینی ( جراحی بینی باز یا بسته ) در ناحیه کلوملا ( پوست میانی حفره های بینی ) یا در نواحی درونی حفره های بینی ایجاد می شود ؛ پس از ایجاد برش ، جراح بینی به اعمال اصلاحات مورد نیاز پرداخته و پس از اتمام ، برش ها را بخیه می زند.

عمل زیبایی بینی ، تنها تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

تفاوت جراحی بینی باز و بسته

همانطور که در فوق ذکر شد ؛ بارزترین تفاوت میان جراحی بینی باز و بسته ، در ناحیه ایجاد برش می باشد ؛ برش های مورد نیاز در جراحی بینی باز ، در ناحیه کلوملا و در جراحی بینی بسته ، در ناحیه درونی سوراخ های بینی ایجاد می شوند ؛ انتخاب کدام یک از روش ها جهت انجام عمل بینی ، بسته به شرایط بیماران توسط جراح بینی انجام می شود.

عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی ، تنها به کبودی و تورم پس از آن خلاصه می شود که آن نیز مسئله ای طبیعی بوده و در تمامی بیماران بروز می یابد ؛ کبودی و تورم ناشی از عمل بینی ، با گذشت زمان و به تدریج بر طرف می شود.

مطالب فوق ؛ در صورتی صحت می یابد که عمل زیبایی بینی به دست جراح با تجربه و چیره دست انجام گیرد ، در غیر این صورت احتمال بروز عوارضی ؛ همچون نامتقارنی حفره های بینی ، عفونت ، بی حسی ، درد شدید ، سوراخ شدن تیغه میانی بینی و غیره در کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، وجود دارد ؛ حتی در بسیاری از مواقع نیاز به انجام جراحی ترمیمی بینی نیز می باشد.

قیمت جراحی بینی

هزینه عمل زیبایی بینی ، با توجه به پارامترهای گوناگون متغیر می باشد ؛ از این رو ، افرادی که خواستار اطلاع از قیمت جراحی زیبایی بینی هستند ، باید به جراح بینی مراجعه کنند ؛ پس از انجام معاینات مورد نیاز ، هزینه عمل زیبایی بینی در آنان مشخص می گردد.

اقدامات قبل از جراحی بینی

یکی از تاثیر گذار ترین عوامل در نتیجه عمل زیبایی بینی ، رعایت نکات قبل و بعد از عمل بینی می باشد ؛ به همین علت ، در ذیل به معرفی مهم ترین نکات قبل از جراحی بینی پرداخته شده است ، با مطالعه و رعایت آن ها از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مراقبت های بعد از جراحی بینی ، نیز می توانید به مقاله مربوطه موجود در سایت مراجعه نمایید.

اقدامات قبل از جراحی بینی

کسانی که تصمیم به انجام عمل زیبایی بینی گرفته اند ، باید در روز مشاوره با جراح بینی ، ایشان را از سوابق پزشکی خود ، مطلع نمایند.

افراد در روز عمل زیبایی بینی ، باید تمامی مدارک پزشکی خود را به همراه داشته باشند.

مصرف دارو قبل از عمل بینی

جراح زیبایی بینی ، به کسانی که تصمیم به انجام عمل زیبایی بینی گرفته اند ، توصیه می کند از مدتی قبل از انجام عمل بینی ، از مصرف برخی از داروهای گیاهی و شمیایی ؛ همچون آسپرین ، بروفن و از این قبیل موارد که سبب اختلال در انعقاد خون شده ، پرهیز کنند ؛ چرا که ، مصرف این موارد اکسیژن رسانی در حین عمل را با مشکل مواجه می کند.

اقدامات شب قبل از عمل بینی

کسانی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی گرفته اند ؛ بهتر است ، شب قبل از عمل بینی شام سبک میل کرده و از 8 ساعت قبل از جراحی بینی ، از خوردن و آشامیدن خودداری نمایند ؛ چرا که ، افراد در روز عمل زیبایی بینی ، باید ناشتا باشند.

افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند ، باید شب قبل از عمل زیبایی بینی استحمام کنند ؛ چرا که ، آن ها تا مدتی پس از انجام جراحی زیبایی بینی ، اجازه شستن سر خود را ندارند ؛ اما لازم به تذکر است که شستن گردن به پایین ایرادی ندارد.

بهتر است آقایانی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی گرفته اند ، شب قبل از عمل بینی صورت خود را اصلاح نمایند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

کنترل درد در دوران نقاهت جراحی بینی

بعد از جراحی بینی ، پزشک داروی مسکن ،  برای شما تجویز می کند ؛ در زمان احساس درد ، می توانید طبق تجویز پزشک ، این دارو را مصرف کنید.

خونریزی بعد از جراحی بینی

تجربه کردن اندکی خونریزی در چند روز اول بعد از جراحی بینی ، طبیعی می باشد ؛ بافت بینی را به آرامی پاک کنید ، ولی به هیچ عنوان ، فین نکنید ؛ از مصرف آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی ، به مدت حداقل دو هفته بعد از جراحی ، خودداری کنید ؛ چون این داروها ، خطر خونریزی بعد از جراحی بینی را افزایش می دهند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

1. 4 تا 5 بار در روز به مدت 2 هفته در هر سوراخ بینی ، دو پاف اسپری سالین استفاده کنید ؛ اسپری سالین ، داخل بینی را در طول فرایند بهبود تمیز کرده و با مرطوب نگه داشتن محیط داخل بینی ، روند بهبود را تسریع می بخشد.
  2. به مدت 2 هفته فعالیت های فیزیکی خود را به حداقل برسانید.
  3. قدم زدن و گذراندن وقت بیشتر ، خارج از تخت خواب در کاهش خطرات رشد لخته های خون در پاها ، مفید می باشد ؛ با این وجود ، بیماران باید از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنند ، چون این فعالیت ها باعث افزایش تورم و احتمال خونریزی می شود.

عوارض جانبی احتمالی مرتبط با جراحی بینی چیست ؟

عوارض جانبی مرتبط با جراحی بینی شامل موارد زیر می باشد :

• کبودی
  • درد خفیف

البته لازم به ذکر است ؛ تمام موارد فوق به تدریج برطرف می گردند.