جراحی ترمیمی بینی

توسط | شهریور ۱۹, ۱۴۰۳ | مقالات

جراحی ترمیمی بینی یا رینوپلاستی، یک فرایند جراحی بینی در شیراز است که به منظور بهبود شکل و اندازه دماغ انجام می ‌شود. این پروسیجر می ‌تواند به شما کمک کند تا بازسازی بینی خود را انجام دهید، مشکلات تنفسی را برطرف کنید و ساختار ظاهری بینی خود را بهبود بخشید. به توصیه دکتر دنیا کرمی ، بهترین جراح بینی شیراز به طور معمول جراحی ثانویه بینی را برای آن دسته از عزیزانی که بار اول رینوپلاستی را انجام داده و به دلایل متفاوت مجدد نیاز به تکرار اعمال تغییرات را دارد، مناسب می باشد.

 

جراحی ترمیمی بینی - دکتر دنیا کرمی

 

جراحی ترمیمی بینی چیست ؟

عمل بینی ترمیمی یا رینوپلاستی ترمیمی یک روش جراحی است که برای اصلاح شکل و ساختار بینی استفاده می‌ شود. این جراحی معمولاً برای برطرف کردن مشکلات ظاهری بینی، بهبود عملکرد تنفسی و یا هر دو به طور همزمان انجام می‌ گیرد.
در جراحی ترمیمی بینی ،  جراح بینی اقدام به تغییر شکل بینی با تنظیم استخوان‌ ها، غضروف ‌ها و بافت ‌های نرم می‌ کند. این جراحی می‌تواند شامل دستاوردهای زیر باشد :

  • کاهش اندازه بینی: در صورتی که بینی بزرگتر از اندازه است یا اندامی از بینی بیش از حد پروتز شده است، بهترین جراح بینی شیراز می‌ تواند اندازه بینی را کاهش دهد. به بیان ساده تر اگر با بینی خود سر سازگاری ندارید می توانید به دکتر عمل بینی ثانویه مراجعه کنید.
  • اصلاح قوس بینی: در صورتی که بینی انحنا غیر مطلوبی دارد، مانند گوشه بینی بزرگ، برآمدگی غضروف بینی یا برآمدگی استخوان بینی، جراح می‌تواند این نقاط را ترمیم کند.
  • بهبود عملکرد تنفسی: در برخی موارد، جراحی بینی ترمیمی برای بهبود عملکرد تنفسی نیز انجام می‌شود.

دلایل انجام جراحی ترمیمی بینی

  • تغییر شکل بینی: اگر شما با شکل بینی خود احساس خوشایندی ندارید و می ‌خواهید آن را به شکل دیگری تغییر دهید، جراحی بینی ترمیمی می‌ تواند گزینه‌ ای مناسب به شمار بیاید.
  • بهبود عملکرد تنفسی: برخی افراد ممکن است به دلیل مشکلات ساختاری بینی، مانند جداره بینی منحرف یا آناتومی نامناسب، مشکلات تنفسی داشته باشند. جراحی بینی ترمیمی می ‌تواند بهبودی در عملکرد تنفسی آنان ایجاد کند.
  • تصحیح آسیب‌ ها و ناهنجاری‌ ها: در برخی موارد، جراحی بینی ترمیمی می ‌تواند برای برطرف کردن آسیب ‌ها و ناهنجاری ‌های بینی ناشی از تصادفات، ضربه‌ ها یا بیماری ‌ها و به ویژه مشکلات به وجود آمده از انجام عمل اولیه بینی مورد استفاده قرار گیرد.

چرا بهترین جراح ترمیم بینی شیراز، توصیه می کند برای انجام جراحی ترمیمی بینی ، باید یک سال صبر کرد ؟

  1. بهبود کامل بعد از جراحی ترمیمی بینی : برای داشتن نتایج بهتر و بهبود کامل پس از جراحی بینی ، زمان لازم است. با صبر کردن یک سال، به بدن زمان می ‌دهید تا به طور کامل به تغییرات اعمال شده بدن عادت کند و زخم ها بهبود یابند و روند درمان و نقاهت بیمار تکامل یافته باشد.
  2. تغییرات طبیعی در بینی: بعد از عمل زیبایی بینی، دماغ شما به مرور زمان تغییرات طبیعی می‌ کند. با صبر کردن یک ساله، به جراح فرصت می ‌دهید تا تغییرات طبیعی را پیش بینی کند و نتیجه نهایی را بهبود بخشد و بدین ترتیب بهترین نتیجه را برای بیمار به همراه داشت.
  3. بهبود تمامی عوارض: بعضی از عوارض جراحی بینی ممکن است طولانی‌ مدت باشند و زمان برای بهبود کامل نیاز داشته باشند. با صبر کردن یک سال، به بدن زمان می ‌دهید تا این عوارض را بهبود بخشد و نتیجه نهایی را به شکل بهتری ببینید.
  4. ارزیابی دقیق نتایج: با گذشت زمان، برخی از تغییرات اولیه در بینی بهبود می ‌یابند و نتایج نهایی را بهتر می ‌توانید ارزیابی کنید. با صبر کردن یکسال، به خودتان فرصت می‌ دهید تا از نتایج نهایی راضی باشید و اطمینان حاصل کنید.

هزینه جراحی بینی ترمیمی در شیراز

بیشترین سوالی که عمدتا جراح بینی در این زمینه دریافت می کند نحوه جویا شدن از هزینه جراحی بینی ترمیمی است. ابتدا بایستی شما به دکتر جراحی ترمیمی بینی مراجعه کرده و با انجام معاینات تکنیکال به شما اعلام دارند که آیا وضعیت بینی شما نیازمند رینوپلاستی ترمیمی می باشد یا خیر؟! سپس با در نظر داشتن میزان ایرادات و نحوه عمل کردن بینی و همچنین دستمزد جراح بینی و تیم بیهوشی و برخی فاکتورهای دیگر می توان از نرخ نهایی این پروسه اطلاع داشته باشید. به یاد داشته باشید که هر فرد دارای ساختاری متفاوت در بینی است و نمی توان یک قیمت کلی را برای بیمار پیشنهاد کرد و بایستی ابتدا در جلسه مشاوره با جراح بینی شرکت کند که دکتر به او در ارتباط با این موضوع اطلاعات کافی را اعلام کند.

مراقبت های بعد از جراحی ترمیمی بینی در شیراز

پس از جراحی بینی ترمیمی، مراقبت ‌های مناسب و پیگیری دقیق از توصیه ‌های پزشک بسیار مهم است. در زیر چند مراقبت پس از جراحی بینی ترمیمی را برای شما ذکر می ‌کنیم:

  • استراحت: بعد از جراحی بینی ترمیمی، استراحت کافی برای بهبود و بازسازی بافت‌ های بینی بسیار حائز اهمیت می باشد. پزشک شما ممکن است توصیه کند تا در ایام اولیه پس از جراحی، فعالیت ‌های سنگین را محدود کنید و استراحت کافی داشته باشید.
  • استفاده از باندهای فشاری: پزشک ممکن است باندهای فشاری را بر روی بینی شما قرار دهد تا به تثبیت و کاهش تورم کمک کند. بایستی دستورات پزشک را در مورد استفاده از باندها رعایت کنید.
  • مصرف داروها: پزشک ممکن است داروهای ضد التهاب، ضد درد و آنتی‌بیوتیک به شما تجویز کند. بهتر است دقیقا به دستورات پزشک دقت کرده و داروها را به موقع و به ‌طور منظم مصرف کنید.
  • کنترل خونریزی: در روزهای اولیه پس از جراحی، ممکن است خونریزی ملایمی از بینی داشته باشید. برای کنترل خونریزی، باید به دستورات پزشک در مورد مراقبت های بعد از جراحی ترمیمی بینی رعایت کنید و در صورت افزایش وضعیت به جراح بینی اطلاع دهید.
  • محدودیت فعالیت‌ ها: در ایام اولیه پس از جراحی، باید از فعالیت‌ های سنگین، ورزش‌ های شدید و حرکاتی که فشار زیادی به بینی وارد می ‌کنند، خودداری کنید. پزشک شما ممکن است محدودیت‌ های خاصی را در این زمینه توصیه کند.
  • نگهداری سر: به یاد داشته باشید که برای مدتی بهتر است که سر خود را برای بازه زمانی طولانی پایین نگه ندارید.
  • تورم و کبودی : برای اینکه بتوانید از ورم و کبودی های رخ داده بعد از جراحی ترمیمی بینی مراقبت کنید و در بهبود آنان قدمی بردارید بهترین کار استفاده از کمپرس های سرد و گرم است.

 اهمیت پوست بینی در جراحی ترمیمی بینی

بافت بینی در عمل اولیه دست نخورده است ، به همین جهت تحمل عوارضی همچون التهابی کم ، اسکار و تورم را نیز به دنبال دارد. در حالی که پزشک در ترمیم بینی ، دوباره می بایست برشی ایجاد کند ، تا حدودی محدودیت برایش به وجود می آید ، از این رو دلیل شکاف‌ها در پوست بینی باید به ‌گونه ‌ای باشد که به پوست آسیبی وارد نمی کند. گاهی حتی پوست بینی نیز طی جراحی بینی اولیه دچار آسیب شدید می شود که در این صورت باید تحت یک رینوپلاستی استاندارد توسط متخصصی ماهر قرار گیرد. میزان تحمل پوست در جراحی بینی مجدد ، نسبت به عمل اولیه کاهش می یابد ، به همین جهت برای رسیدن به نتیجه مطلوب محدودیت ایجاد می‌ شود.

 

جراحی بینی ترمیمی

 

استفاده از پروتز در رینوپلاستی بینی

گاهی در عمل بینی اولیه مقدار زیادی از غضروف و یا قوز بینی حذف می ‌شود ، از این رو بهترین جراح ترمیم بینی شیراز ، طی جراحی ترمیمی بینی به جهت صاف ‌شدن پل بینی و همچنین رفع فرورفتگی موجود در آن ، به پیوند غضروف بسیار بالایی نیاز دارد. نسبت به محدودیت منابع غضروفی بینی ، برخی اوقات از غضروف های موجود در گوش ، بینی و همچنین دنده ها که غضروف های طبیعی بدن هستند استفاده می شود. پروتزهای دیگری مخصوص جراحی ترمیمی استفاده می‌ شوند که اغلب جنس سیلیکونی دارند و برندهای گوناگون آن ها در بازار یافت می شود. از جمله مزایای این پروتز های مصنوعی این است که در بلند مدت به هیچ وجه خم و یا جذب بدن نمی شوند. عوارض پروتزهای مصنوعی نیز این گونه است که متقاضی بسیار مستعد حرکت و یا عفونت می باشد. از این رو یک پزشک با تجربه ، آن ها را در بستری از بافت سالم قرار می دهد تا از بروز این عارضه جلوگیری کند.

نکته : بهتر است این پروتزها در زیباجویانی با سابقه دستکاری و عمل‌های متعدد در بینی که پوست و بافت بینی ‌شان غیرطبیعی شده است ، در نوک بینی شان استفاده نشود.