جراحی بینی استخوانی

توسط | تیر ۱۵, ۱۴۰۳ | مقالات

از جراحی بینی استخوانی چه می دانید ؟ مسئله زیبایی از دیرباز تاکنون از اهمیت بالایی برخوردار است. دلیل اهمیت این مسئله از این حیث است که امر زیبایی تاثیر بسزایی بر میزان اعتماد به نفس افراد داشته و از این رو بر بهبود کیفیت تعاملات اجتماعی نیز بسیار اثرگذار است. به گفته دکتر دنیا کرمی ، بهترین جراح بینی شیراز ، بینی در عین عملکرد حیاتی و مهمی که دارد ، به عنوان یکی از مهم ترین و برجسته ترین اعضای صورت تاثیر مستقیمی بر زیبایی چهره دارد. بنابراین افراد در صورتی که بینی آن ها دچار ایراد یا نقص ظاهری باشد به منظور اصلاح و برطرف نمودن این نواقص ؛ به انجام جراحی بینی ، ترغیب می گردند.

 

جراحی بینی استخوانی

 

لازم به ذکر است که ظاهر بینی هر فردی با فرد دیگر متفاوت می باشد ، لذا در جراحی زیبایی بینی باید خصوصیات و ویژگی های بینی و همچنین تناسب آن با دیگر اعضای صورت در نظر گرفته شود. در ادامه با خصویات بینی های استخوانی و جراحی بینی استخوانی آشنا شوید.

بینی استخوانی

ساختار بینی از استخوان ، غضروف ، بافت چربی و پوست تشکیل شده است. در بینی های استخوانی ، استحکام غضروف ها بسیار بالا بوده و میزان بافت چربی موجود در زیر پوست بسیار ناچیز می باشد و همچنین پوست این نوع از بینی ها نازک است. برخورداری بینی استخوانی از فاکتورهای ذکر شده ، این نوع بینی را مستعد دستیابی به نتایج رضایت بخش از عمل بینی می کند. چرا که استحکام بالای استخوان ها و غضروف های بینی استخوانی ، امکان اعمال تغییرات گسترده بر روی بینی را فراهم می آورد و بدین ترتیب دست جراح بینی در جراحی بینی استخوانی بازتر از بینی های گوشتی است. همچنین به دلیل کم بودن میزان بافت های چربی موجود در زیر پوست و نازک بودن پوست بینی های استخوانی ، تغییراتی که طی عمل بر روی بینی اعمال می گردد به وضوح ، مشهود خواهد بود.

جراحی بینی استخوانی در شیراز به چه روش هایی انجام می شود؟

جراحی بینی استخوانی باز:
همانطور که می دانید رینوپلاستی بر روی انواع بینی قابل اجرا است اما نتایج آن بر روی بینی استخوانی شگفت آور است! اگر بهترین جراح بینی استخوانی در شیراز تصمیم به انجام عمل زیبایی بینی استخوانی به روش باز بگیرد در این صورت ، ابتدا برشی دقیق و ظریف بین دو مجرای بینی ایجاد می کند. سپس پوست روی بینی را از روی آن را بلند کرده و و اعمال تغییرات را بر روی بافت ، غضروف و استخوان بینی آغاز می کند. این روند دسترسی بهتری به جراح داده بنابراین جراح می تواند با دقت و ظرافت بیشتری جراحی را انجام دهد. هنگامی که جراحی تمام شد جراح پوست بینی را بر روی آن فیکس کرده و در نهایت برش را بخیه می زند.

جراحی بینی استخوانی بسته:
در رینوپلاستی استخوانی بسته جراحی از طریق سوراخ های بینی انجام می شود. این بدین معنا است که این جراحی نسبت به روش بازکمتر تهاجمی است. بنابراین دوره نقاهت کمتری داشته و بیمار ورم ، کبودی و خونریزی کمتری خواهد داشت. اما باید توجه داشت که این نوع جراحی به منظور رفع نواقص کوچک بینی به کار می رود. بنابراین اگر بینی نیاز به اصلاحات و تغییرات بزرگتر داشته باشد باید جراح از روش باز استفاده کند.

نتیجه جراحی بینی استخوانی

بینی های استخوانی را به سه فرم طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی می توان جراحی نمود.

  • فرم بینی طبیعی : در این فرم ، اصلاحات صورت گرفته بر روی بینی به نحوی است که بینی فرم طبیعی خود را حفظ می کند ، یعنی از اقداماتی همچون سربالا کردن نوک بینی و ایجاد قوس بر روی بینی خودداری می شود.در فرم بینی طبیعی ، زاویه بین بینی و لب بالا حدود 90 الی 95 درجه است.
  • فرم بینی فانتزی : در این فرم از بینی به منظور تغییر حالت بینی به فرم فانتزی باید سایز آن به میزان زیادی کاهش یابد.در جراحی فانتزی بینی ، جراح بینی بر روی پل بینی بیمار قوس ایجاد می کند و همچنین نوک این بینی نیز باید رو به بالا باشد.
  • فرم بینی نیمه فانتزی : این فرم از بینی ، تلفیقی از ویژگی های بینی طبیعی و فانتزی را داراست و فرم آن مابین مدل فانتزی و طبیعی می باشد.

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی 

برای عمل بینی استخوانی در واقع باید یکسری نکات را بیش از انجام آن رعایت کنید که بتوانید بهترین نتیجه را از فرآیند به دست آورید. تمامی موارد مورد نیاز را جراح بینی به شما اطلاع می دهد و تنها شما باید بتوانید تمامی نکات را به خوبی و اصولی رعایت کنید. عبارتند از :

  • انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی می تواند در نتیجه نهایی بسیار موثر باشد.
  • انجام آزمایشات درخواست شده توسط دکتر خوب عمل بینی استخوانی از نکاتی است که باید به خوبی و اصولی انجام پذیرد.
  • دقت داشته باشید که تمامی سوابق پزشکی خود را به جراح بینی اطلاع دهید.
  • هرگونه حساسیت دارویی و خوراکی را باید به پزشک اطلاع دهید.
  • بهتر است که استعمال دخانیات را 14 روز قبل از رینوپلاستی کنار بگذارید.
  • تغذیه مناسب از دیگر اقدامات قبل از جراحی بینی به شمار می رود.
  • شب قبل از عمل بهتر است که استحمام کنید.
  • شب بیش از روند بایستی شام سبک میل کنید.
  • برای روز مشخص شده بهتر است با یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود هماهنگ کنید که شما را همراهی کند.
  • از نوشیدنی های حاوی الکل بهتر است که دو هفته دوری کنید.
  • در صورتی که سرماخورده اید یا سینوزیت شما عفونت دارد بهتر است که تا بهبودی کامل صبر کنید.
  • اگر داروی خاصی را استفاده می کنید بهتر است که به دکتر عمل بینی استخوانی اطلاع دهید.

فیلم جراحی بینی استخوانی در شیراز

 

 

جراحی بینی استخوانی طبیعی

فرم بینی طبیعی خواستار بسیاری از متقاضیان عمل زیبایی بینی است. خلق فرم طبیعی در بینی های استخوانی با هدف حذف ایراد های بینی مخصوص این جنس ، یعنی قوز ، حفره های بزرگ ، طول و ارتفاع زیاد ، عرض کم و دیگر ایرادها است. در جراحی بینی طبیعی ، تنها ایرادات بینی استخوانی به بهترین شکل ممکن رفع می شود و انحنا یا فرم مخصوص بینی های فانتزی و عروسکی به هیچ عنوان در آن ایجاد نخواهد شد. برای آن که بهترین عمل زیبایی بینی استخوانی با فرم طبیعی را داشته باشید ، نیازمند انتخاب بهترین جراح بینی هستید.

چرا باید جراحی بینی استخوانی را به فرم طبیعی انتخاب کنیم ؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دلیل مشکلات تنفسی به وجود آمده ، نیاز به انجام عمل بینی دارید ولی :

  1. از مصنوعی و غیر طبیعی شدن بینی خود می ترسید
  2. اگر دوست ندارید دیگران متوجه شود که بینی شما جراحی شده
  3.  قصد ایجاد تغییرات اساسی در ساختار بینی خود را ندارید و فقط میخواهید عیوب و نواقص آن را برطرف کنید
  4.  فرم بینی ای که با اعضای صورتتان تناسب و هارمونی داشته باشد، را می پسندید.
  5. بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب برای شما ، فرم بینی طبیعی است.

مراقبت های بعد از عمل بینی استخوانی

دریافت نتایج مطلوب از جراحی زیبایی بینی ، نیازمند رعایت نکات و توصیه های پزشک می باشد ؛ از این رو در ذیل به برخی از مهم ترین مراقبت های پس از این فرآیند ، اشاره شده است.

  1. طبق توصیه بهترین جراح بینی استخوانی ، افراد باید تا چند ماه پس از جراحی بینی استخوانی از استفاده از عینک آفتابی و طبی خودداری کنند ؛ لازم به ذکر است استفاده از لنز ، بلامانع می باشد.
  2. کسانی که تحت عمل زیبایی بینی قرار گرفته اند ، باید تا یک ماه پس از آن از فین کردن خودداری کنند.
  3. افراد پس از اتمام دوران نقاهت پروسه عمل ، می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند ؛ اما باید تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنند.
  • مصرف دارو بعد از عمل زیبایی بینی : به کسانی که تحت جراحی بینی استخوانی قرار گرفته اند ، توصیه می شود از مصرف داروهایی که منجر به بروز اختلال در انعقاد خون می شوند ، پرهیز کنند ؛ برخی از این داروها عبارت اند از : آسپرین ، بروفن ، ویتامین E و از این قبیل موارد.
  • استعمال دخانیات و مصرف الکل پس از عمل بینی : استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل در دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی ، منجر به بروز اختلال در روند بهبودی شده و بدین ترتیب دوران نقاهت بعد از عمل افزایش می یابد ؛ از این رو جهت عدم بروز تاخیر در بهبودی پس از جراحی ، توصیه به عدم استفاده این موارد می گردد.
  • استحمام بعد از انجام فرآیند عمل : طبق توصیه جراح زیبایی بینی در شیراز ، استحمام پس از برداشتن گچ بینی بلامانع است ؛ اما در صورت الزام انجام استحمام پیش از برداشتن گچ بینی ، افراد باید تنها موهای خود را شستشو داده از خیس شدن گچ بینی خودداری نمایند. این نکته برای حفظ تغییرات جراحی بینی استخوانی بسیار اهمیت دارد.

 

جراحی بینی استخوانی

 

عوارض جراحی بینی استخوانی

به طور کلی جراحی زیبایی بینی با هدف ایجاد زیبایی با حفظ عملکرد آن انجام می شود ؛ بنابراین نبود عارضه بعد از انجام این فرآیند کاملا طبیعی است. اما عارضه هایی در این میان وجود دارند که تنها برای مدت کوتاهی و به دلیل تغییر تهاجمی در ساختار بینی ایجاد می شوند و طی مدت زمان مشخصی نیز رفع می شوند. این عارضه که کاملا طبیعی است اندازه و شدت آن ها به قدری نیست که افراد را مانع از انجام رینوپلاستی کند. این عوارض شامل موارد زیر هستند:

  • تورم و التهاب
  • کبودی پس از عمل
  • بسته شدن راه تنفس به دلیل افزایش حجم مایع مخاطی بینی
  • درد اندک
  • سرگیجه و حالت تهوع ناشی از بیهوشی

میزان تورم در بینی های استخوانی

در جراحی بینی یکی از فاکتورهایی که می تواند بر تورم و التهاب به وجود آمده موثر باشد. میزان ضخامت و چربی پوست خواهد بود. به همین رو است که تورم در بینی های گوشتی به نسبت عمل بینی استخوانی عمدتا بیشتر است. در این نوع از دماغ به این دلیل که غضروفی تر و میزان ضخامت آن کمتر می باشد. در واقع دوره نقاهت کوتاه تری را خواهید داشت و به علاوه تورم کمتری را شاهد خواهید بود.

قیمت عمل بینی استخوانی در شیراز

برای مطلع شدن از هزینه جراحی بینی استخوانی در شیراز نیازمند بررسی باکتورهای متعددی هستیم. این فاکتورها شامل موارد زیر است:

  • برررسی میزان تغییرا بینی
  • دستمزد پزشک
  • هزینه بیهوشی
  • هزینه آزمایش ها
  • عمل بینی اولیه یا ثانویه
  • تکنیک جراحی
  • هزینه اتاق عمل

بنا بر بررسی این فاکتورها ، برای اطلاع از قیمت ها نیازمند مراجعه به پزشک هستید. پزشک با توجه به میزان تغییرات بینی و شرایط منحصر به فردتان ، قیمت این پروسه زیبایی را بیان می کند.

درد عمل بینی استخوانی بیشتره یا گوشتی؟

اگر شما متقاضی عمل زیبایی بینی استخوانی هستید شاید این سوال برای شما پیش بیاید که جراحی کدام نوع بینی درد بیشتری دارد. در جواب این سوال می توان گفت با اینکه ممکن است در عمل بینی استخوانی اصلاحات بیشتری بر روی استخوان ایجاد می شود و یا حتی در برخی موارد جراح مجبور به شکستن استخوان بینی می شود. اما دانستن این نکته نگرانی شما را در این باره کاملاً از بین خواهد برد ، که در هر نوع جراحی زیبایی بینی ، به دلیل استفاده از مواد بیهوشی که در ابتدای عمل استفاده می شود شما متوجه هیچ دردی هنگام جراحی نخواهید شد. و از طرفی عموماً افراد بعد از عمل نیز دردی ندارند اما اگر دردی نیز وجود داشته باشد با مسکن های تجویزی پزشک کاملاً قابل کنترل خواهد بود.

جراحی بینی استخوانی - دکتر کرمی

سن مناسب برای جراحی بینی استخوانی در شیراز کدام است؟

یکی از سوالات پر تکرار مراجعان از جراحان زیبائی این است که چه سنی برای انجام جراحی بینی طبیعی مناسب است؟ به طور کلی می توان گفت، جراحی بینی تا زمانی که استخوان های صورت به طور کامل شکل نگرفته و رشد نکرده اند، پیشنهاد نمی شود و بهتر است تا آن زمان (که معمولا بین سنین 18 تا 20 سال می باشد) صبر کنید.

مزایای عمل کردن بینی های استخوانی

  • در این نوع جراحی چون تغییرات سنگینی روی ساختار بینی انجام نمی شود، دوره ریکاوری کوتاه تر خواهد بود
  • احتمال بروز مشکلات تنفسی در این روش بسیار کمتر از سایر متدهاست، چرا که سوراخ های بینی ، بیش از اندازه کوچک نشده و تغییر اندازه نمی دهند
  • عارضه هایی که بعد از عمل جراحی بینی به سراغتان خواهند آمد، در این حالت بسیار خفیف تر و کمتر می شوند (البته فرموش نکنید که بدن افراد در موقعیت ها و شرایط مختلف مثل جراحی و یا مصرف دارو خاص ،به یک شکل عمل نخواهد کرد؛ بنابراین واکنش بدن به جراحی و سپری کردن دوره ریکاوری از یک بیمار تا بیمار دیگر متفاوت خواهد بود)

سخن آخر

به طور کلی افرادی که بینی های گوشتی دارند ، فرم بینی طبیعی ، بهترین گزینه برای آن ها خواهد بود ؛ این در حالی است که برای افراد با بینی های استخوانی امکان تغییر فرم بینی به هر یک از فرم های مذکور وجود دارد. چرا که استخوان و غضروف محکم بینی های استخوانی این امکان را به پزشک می دهد که حین جراحی بینی استخوانی تغییرات پیچیده را بدون عوارض و البته با رعایت نکات پزشکی انجام دهد. البته لازم به ذکر است که بهترین جراح بینی در شیراز با در نظر گرفتن تناسبات چهره افراد ، فرم متناسب با صورت را برای آن ها بر می گزیند تا توازن و هارمونی چهره بر هم نخورد.