سوهان کشیدن بینی بعد از عمل

توسط | شهریور ۵, ۱۴۰۳ | مقالات

سوهان کشیدن بینی بعد از عمل روشی نوین است که برای اصلاح فرم بینی و رفع نواقص آن بعد از جراحی زیبایی بینی انجام می شود. امروزه این روش مورد توجه بسیاری از زیباجویان قرار گرفته است. اما مانند هر فرآیند دیگری مزایا ، نکات و چالش های خاص خود را دارد که در این مقاله قصد داریم تمام این نکات را برای شما شفاف سازی کنیم.

 

سوهان کشیدن بینی بعد از عمل - https://drdonyakarami.com/

 

سوهان کشیدن بینی بعد از عمل چیست؟

گاهی ممکن است قوز بینی حین جراحی رینوپلاستی از بین نرود ، و یا حتی برخی از افراد به دلیل تمایلات شخصی می خواهند که تغییراتی در پل بینی خود ایجاد کنند . در این صورت سوهان کشی بینی یا رسپینگ گزینه مناسبی برای این افراد خواهد بود. در این روش بهترین جراح بینی شیراز با استفاده از ابزاری ، که شبیه به سوهان ناخن بوده و از فولاد تنگستن و یا ضد زنگ است ، برای تراش دادن استخوان و یا غضروف بینی استفاده می کند و ساختار بینی را تغییر می دهد. لازم به ذکر است که این عمل سرپایی بود و بدون بیهوشی انجام می شود. و تنها ناحیه مورد نظر با مواد بی حسی ، سر می شود.

مراحل انجام سوهان کشیدن بینی بعد از عمل

همانطور که گفته شد رسپینگ یک عمل سرپایی است و عموماً در مطب پزشک انجام می شود. مراحل انجام این عمل به شرح زیر است:

  1. در ابتدا جراح با تزریق موضعی ، ناحیه مورد نظر را بی حس می کند.
  2. سپس منطقه ای که نیاز به سوهان کشی دارد را روی بینی مشخص می کند.
  3. بعد از آن با توجه به نیاز و انتظارات بیمار و نوع قوز موجود روی بینی سوهان مناسب را انتخاب می کند.
  4. و در نهایت برشی در یکی از سوراخ های بینی ایجاد کرده و سوهان کشی بینی را آغاز می کند.

لازم به ذکر است که تزریق بی حسی به این دلیل انجام می شود که بیمارحین سوهان کشیدن بعد از رینوپلاستی متوجه درد نشود و به این منظور جراح تزریق را در چند ناحیه از بینی انجام می دهد.

دوره نقاهت سوهان کشیدن بعد از جراحی بینی

دوران نقاهت سوهان کشی بینی بعد از عمل بسیار کوتاه تر از عمل زیبایی بینی است. زیرا بیمار در سوهان کشی بینی درد ، تورم و کبودی کمتری را تجربه می کند. بنابراین 5 تا 7 روز لازم است تا بیمار به بهبودی دست یابد اما لازم به ذکر است که برای بهبودی کامل رعایت نکات مراقبتی بعد از رسپینگ بینی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مراقبت های بعد از سوهان کشی بینی

بعد از سوهان کشیدن بعد از عمل زیبایی بینی ، جراح حتماً نکات مراقبتی لازم را به شما گوشزد خواهد کرد که رعایت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. این نکات شامل:

  1. از انجام فعالیت های سنگین و ورزش بپرهیزید.
  2. به منظور حفظ هیدراتاسیون بدن آب فراوان بنوشید.
  3. بنا به صلاحدید پزشک و اگر لازم است به بینی خود چسب بزنید.
  4. از صورت و بینی خود محافظت کنید تا ضربه و فشاری به بینی وارد نشود.
  5. تا زمانی که پزشک دستور دهد از قرار دادن عینک بر روی بینی خودداری کنید.

سوهان کشیدن بینی با جراحی ترمیم بینی چه تفاوتی دارد؟

زمانی جراح سوهان کشیدن بعد از جراحی زیبایی بینی را پیشنهاد می دهد که قوز روی بینی کاملاً خفیف بوده و با سوهان کشی برطرف می شود. در صورتی که استخوان بینی دچار برآمدگی ، انحراف و کجی شدید باشد در این صورت سوهان کشی کارساز نبوده و بیمار نیاز به جراحی ترمیمی بینی دارد تا مشکلات و نواقص بینی اش از بین برود.

استخوان های تراشیده شده چگونه از بینی خارج می شوند؟

سوهان کشیدن بینی بعد از جراحی در واقع به روش بسته انجام می شود. یعنی جراح با برشی کوچک این عمل را انجام می دهد و نیازی به بلند کردن پوست روی بینی نیست. خارج کردن استخوان های تراشیده شده هم توسط محلولی کاملا استریل انجام می شود. این گونه که پزشک قبل از اینکه بینی را بخیه بزند توسط این محلول فضای داخل بینی را کاملا شستشو می دهد و تمام ذرات تراشیده شده داخل بینی را خارج می کند و در نهایت بینی را بخیه می زند. توجه داشته باشید که تمامی این مراحل باید توسط پزشکی حاذق انجام شود تا عوارض ممکن را به حداقل برساند.

عوارض سوهان کشیدن بعد از جراحی بینی

همانطور که پیشتر گفته شد این عمل پروسه ای سرپایی بوده بنابراین نسبت به جراحی زیبایی بینی و عمل ترمیمی عوارض کمتری دارد. اما به طور کلی می توان گفت بعد از سوهان کشی بینی شما درد ، تورم و قرمزی را در ناحیه بینی تجربه خواهید کرد. اما نکته حائز اهمیت این است که اگر این پروسه توسط پزشکی غیر حرفه ای و یا در فضایی غیر بهداشتی انجام شود ممکن است عوارضی نظیر درد شدید ، عفونت و دفرمگی در بینی شما به وجود بیاید. بنابراین همواره انتخاب پزشکی ماهر و با تجربه از اهمیت بالایی برخوردار است.

ورم بعد از سوهان کشیدن بینی

بعد از سوهان کشیدن بینی ، ورم در ناحیه بینی شایع است. این ورم بخشی طبیعی از روند بهبودی است و به دلیل افزایش جریان خون و پاسخ التهابی بدن به این عمل به وجود می‌ آید. معمولاً ورم در ۴۸ ساعت اول به اوج خود می‌ رسد و به تدریج در هفته‌ های بعد کاهش می‌ یابد. برای مدیریت ورم ، پیروی از دستورالعمل‌ های مراقبتی بعد از عمل بسیار مهم است. اگر ورم شدید یا مداوم مشاهده کردید ، باید با پزشک خود مشورت کنید. مراقبت صحیح و صبر کافی برای بهبودی و دستیابی به نتایج مطلوب بسیار مهم است.

هزینه سوهان کشیدن بینی

هزینه سوهان کشیدن بینی به عوامل مختلفی از جمله پیچیدگی عمل ، موقعیت جغرافیایی کلینیک و تجربه جراح بستگی دارد. این هزینه معمولاً شامل مشاوره‌ های قبل از عمل ، خود عمل ، و مراقبت‌ های بعد از آن می‌ شود. علاوه بر این ، ممکن است هزینه‌ های اضافی برای داروها ، جلسات پیگیری و هرگونه نیاز به درمان‌ های تکمیلی نیز در نظر گرفته شود. برای دریافت تخمین دقیق هزینه ، مشاوره با جراح متخصص و بررسی جزئیات خدمات ارائه شده مهم است. انتخاب جراح با تجربه و مطمئن می‌ تواند بر کیفیت و نتیجه نهایی عمل تاثیرگذار باشد.

آیا سوهان کشیدن بینی درد دارد؟

سوهان کشیدن بینی ممکن است با مقداری ناراحتی همراه باشد ، اما درد شدید نخواهد داشت. این روش شامل سوهان زدن سطح بینی برای اصلاح شکل آن است و معمولاً تحت بی‌ حسی موضعی یا تزریق آرام‌ بخش انجام می‌ شود. بیماران ممکن است بعد از عمل احساس فشار، تورم یا ناراحتی خفیف کنند ، که معمولاً با مصرف داروهای ضد درد تجویز شده توسط پزشک قابل کنترل است. با رعایت دستورالعمل‌ های بعد از عمل و استفاده از کمپرس یخ ، این ناراحتی‌ ها به سرعت کاهش می‌ یابند. برای اکثر بیماران ، تجربه درد در حد قابل تحمل است و به مرور زمان برطرف می‌ شود.